Thursday, February 23, 2012

Selamat Ulang Tahun Perkenalan untuk 1 tahun hbngn suci kte ,hubby.....:)

Salam diberikan utk semua blogger..korg da bce tjuk ni,mst korg sume dpt agak pe yg ak ingin tliskn nie...sudah lme ase nye ak x dpt tk update blog ksyangan ak nie...pd hari ini br ak brksmptan tk update blog nie..wlupun pd hakikatnya sdh lme hati ni nk wt..dan juga tk memberi pnghargaan yang tidak trhingga pd kekasih ku yg setia,menyayangiku seadanya..pd hari genap 1 thn 1 hari perknalan dan hbngn kami brsma..bnyk kenangan2 indah yg kami telah lalui..jga dugaan dan cabaran yang telah dpt kami tmpuhi dngn sbr nya wt msa nie...tawa nangis kami brsama..suka duka kami bersama..tiada apa yang dapat ku luahkn betapa bahagianya hbngn kami..
Ak tahu dirinya selalu mngmbil brt tntg diriku..menyayangi ku sepenuh hatinya..tp ak ase brslh,x lyk ase tk brda di sisinya..bley diktakan kami slalu berslish fhm sal hal kcik je kot..tp ngn sikap ku yg suka mrjuk,cmburu x tntu psal ,wt dirinya sdy je..maafkn diriku sekiranya slma 1 thn 1 hri ni,diri ku tlh wt slh,slp ataupun kdg2 ak trksr bhsa ble bckp dngn nya..
Buat dirinya,diriku merasa bgitu selesa dan bahagia ble brada disampingmu..jutaan terima kasih yang tidak trhingga dpt ku luahkn di dlm warkah blog nie ats pngrbanan dan pnghargaan dirimu wt diriku..ak brsyukur kpd Allah krna tlh mngurniakan mu kpd ku..ku hrap dirimu dapat membimbingku dm hdup pd suatu hari nnt..juga mnjd pneman hdupku tk spnjng hyt hidupku..di sini juga,suka ak ingtkn tk diriku jua juga dirinya agr tidak jemu tk mndoakan agr hbngn yg slme ini tlh dibina akn kekal slmanya ngn pengakhiran yang membahagiakan wt dirinya dan diriku..dan akhir skali,prcyalah wahai cintaku bahawa diriku amt mnyayangi dan merindui mu slalu dan sluruh jiwa raga ku..dan perasaan ini x kn trhnti shingga ajal dan maut mnjmpt kte..


Wednesday, October 19, 2011

Lafaz yang Tersimpan

video
Luluh hatiku yang sayu
Menatap wajahmu tenang dalam lena
Kasih zahirkan laku
Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya

Dan raut tuamu membekas jiwaku
Meredakan rindu mendamaikan kalbu
Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu
Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu

Betapa sukarnya menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanya sekadar
tingkah
Cuma ungkapan kebisuan yang
melindungkan kalimah rahsia

Masih kubiarkan waktu
Melarikan lafaz kasihku padamu

Mengapakah sukar menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar
tingkah
Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia

Apakah yang hilang andai dilisankan
Bait penghargaan penuh kejujuran
Tak mungkin terlihat cinta yang merona
Jika hanya renungan mata yang bersuara
Bukan tutur kata

Tiada lagi ertinya pengucapan
Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan
Menggantikan lafaz yang tersimpan

Wednesday, August 3, 2011

Penuh Bermakna

Alhmdulillah..dpt jga ak luang kn mse utk update blog ak ni..skrg ni 4.8.2011.dh msuk 4 ramadhan da..Alhamdulillah..ak dpt jalani ibadh puasa dengan sempurna..Alhmdllh juga ak dpt bertemu sekali lagi dengan ramadhan..

ni adlh rmdhan ku yg amat bermkna krana ak dpt berpose bersama dgn insn yg paling ak kasihi..alhmdllah.sgt seronok bila insn yg sentiasa berada disisi waktu pose2 ni..ketika sahur berteman..ketika buka berteman..indh nye saat2 cm tu..moga dgn berkat ramadhan kli ini, amalan ku diterima oleh Allah, doa ku dimakbulkan oleh Allah..

ad sedikit cerita disebalik 1 ramadhan kli ini..hehe..yg pertama pd 1 ramadhan hr tu ak telah menjumpai surat beranak yg telah seminggu ak cri..surat beranak tu ak nk gne utk kemasukan ke universiti nnt..xtaw knpa ak xjmpe mse cri tu..tp alhmdllah pd 1 ramadhan kli ini, xsemena-mena surat beranak yg ku sngka hilag,ak jmpe dlm satu fail abh..hehe..tringat kat abh..love u so much abh..

yg kedua ni pulak sedikit special kot.pd 1 ramadhan kli ni jgak la xtawu cm mn ak blh terserempak dgn ibu insn yg ku kasihi td..mse nk byr dh kat kaunter Sri Kassim..ak terpndg seseorg yg bru nk msuk kedai..rse dhatiku mcm kenl..tp tkot nk tego kot2 slh..last2 ibu yg tego.."eh mcm kenal je"..segan nye ak wktu tu..trus ak salam ngn ibu..dlm hti ni excited dpt jmpe ibu,tp amat2 segan..adik dirinya pn menegur ku "sihat ke x"..ecceli adik dirinya tu senior ak kat simpg lima dlu..kenl2 muke je la..tp segan sgt2..(blushing3)

ak amat berharap agr kedatgn ramadhan kli ni mmbawa seribu mkna..

Allahumma innaka ‘afuwwun karim tuhibbul’afwaa fa’fu’anni
“Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun, suka mengampunkan maka ampunilah aku!”
Daripada Aisyah R.A. dia berkata kepada Nabi S.A.W., “Jika aku berasakan berada di malam lailatulqadar, apa yang mesti aku doa?” Baginda menjawab yang bermaksud, “Ucapkan doa (tersebut).”

Monday, July 25, 2011

fifth month full of love...=)

alhmdllh,setlh skian lma menyepi akhirnya dpt jgak ak update blog ni...ap khbr shbt2 blog sekalian? hrp kalian siht sjhtera dismping kluarga yg tersyg...berckp tntg yg tersyg ni,of course la kite merujuk kpd fmly2 kita,adik bradik kite, ngn sume yg ad pertalian drh ngn kite..tp kat sini just nk cerita skit tntg slh seorg insn yg ak kasihi selain fmly2 ak tu..kini kmi telh 5 buln bersma.alhmdllh spnjg 5 buln ni,hbgn kmi penuh dgn warna warni.penuh dgn snyumn.dirinya amt meghargai diriku sprti mn stiap wanita ingin kn..ktika diriku dlm kedukaan, dirinya hadir mmbawa senyumn.ketika diriku kebuntuan,dirinya hadir mghulur bantuan.bg diri ku tiada ap yg ku pinta slain peghrgaan yg xterhingga yg tdk pernah ku rasa kn sblm ini..buat dirinya,trima kasih ats sglanya. ku hrp agr hbgn ini diberkati Yg Maha Esa jga memperoleh restu dr fmly dn stiap pihak...insyaAllah Amin


tiada ap yg dpt ku bls jsa nya melyn kerenah ku,yg ku mampu hnyalh dgn doa moga hbgn ini sntiasa mekar dgn bunga2 cinta ats kehendakNya..ku hrp agr dirinya jga merasa kn rindu yg sdg ku lalui ini.jua mghrp agr dirinya sntiasa mnjdi yg terbaek juga mendoakn utk kebhgiaan hbgn ini.demi kebaikan bersama.


"Ya Allah,engkau maha mengetahui apa yang ada di dalam hati hambaMu ini.
    Peliharalah insan yang kusayangi itu. Sampaikan bicara rindu ini terus ke kalbunya,
agar dia bisa merasai getaran rindu yang sedang aku alami"

Tuesday, June 21, 2011

Kehilangan Sahabatku mse di UniSZA,Arwah Mohd Sabri bin Zakaria

Tak sempat hadir konvo 


TUMPAT – Seorang mahasiswa tidak sempat menerima sijil diploma pada hari konvokesyennya, Julai depan, apabila terbunuh dalam kemalangan ketika perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Hutan Jambu di sini, sejurus selepas membeli makanan kucing, petang kelmarin. 

Dalam kejadian kira-kira jam 4.20 petang, di Kilometer 2, Wakaf Bharu-Tumpat di kampung Morak mangsa, Mohd Sabri Zakaria, 21, maut di tempat kejadian apabila motosikal yang ditungganginya melanggar sebuah kereta menyebabkan mangsa memasuki jalan bertentangan lalu bertembung dengan sebuah van. 

Kereta terbabit ketika itu berada di bahu jalan, naik ke jalan utama, bagaimana pun motosikal mangsa yang menghala ke Palekbang tidak sempat mengelak menyebabkan mangsa terlanggar kereta itu. 

Bapa mangsa, Zakaria Mohamad, 48, berkata, dia agak sukar menerima kematian anak sulungnya yang meninggal dunia akibat kemalangan kerana ketika menatap jenazahnya di tempat kejadian anaknya seperti sedang tidur. 

“Dia meninggal akibat kecederaan dalaman, tiada darah seperti kita lihat di tempat kemalangan lain, saya rasa anak saya itu sedang tidur padahal dia telah pergi untuk selama-lamanya,” katanya. 

Menurutnya, arwah baru tamat pengajiannya di Universiti Darul Iman dan perlu menghadiri konvokesyen pada Julai ini. 

“Namun kami sekeluarga tidak dapat meraikan hari konvokesyennya itu, kerana dia sudah tiada,” katanya yang berniaga makanan ayam dan burung di Kampung Laut. 

Menurutnya, arwah berhasrat untuk bekerja selepas menerima sijil diplomanya itu kerana ingin membantunya menyara keluarga dan adiknya seramai tiga orang. 

Menurutnya, jenazah arwah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kok Pasir. 


        

Sunday, June 19, 2011

Hari Yang Menyedihkan Bagi Ku.......

        Hari ini hari menyedihkan bagi diriku......citer nye bgini,ptg td,sdng ak smbg2 ngn si dia dlm telefon,tbe2 ati ku trdtik tk tgok mke ex si dia...ak x tau npe ak nk sngt tgok gmbr ex nye.....ak pjuk pnyer pjuk ckp ngn dye...akhirnye si dia bg tau nmenye.....ak tau sbnrnye  si dia berat ati tk bgtau...si dia x mau ingti lngsung psal ex nye tue....si dia brt ati pd mlenye nk bgtau pd ku sehinggalah si dia gtau jgak akhirnye....si dia kte "ok lah,...sy gtau sape orgnye,tp awk jgn tnye pape sal dye kt sy ek...sy x nk ingt org tue ag"........ak pun trus menaip nme nye.....pas 2 ku tlh mngatakan sesuatu pdnya smpi menyakitkan atinye.......si dia berasa kcil ati ngn ku......lantas,si dia memarahi diri ku........ku brsa sngt sdy mse tue.......trse sngt2,kcil ati sngt2....ak brse sngt2 sdy.......mane xnyer,kne mrh ngn org yg ku amt syngi....tp ak tau tue mmg silp ku.........ak nie kire degil la krenyer.........org kte x nk,ak nk jgak..tue tlh wt dirinye amt mrh pdku..ak brse sngt2 sdih ngn pe yg tlh brlaku arinie.......akn ku jdkn pngjrn jga bg diriku supaya x pk yg ngtif.........maafkn diriku seadanya ye................pd yg berkenaan,maafkn diriku ats sgla sikpku slme kte berkwn@lbih kawn...ak rse cm diriku x lyk untknyer sje........ak bnyk wt slh pd nya...maafkan ku...ku merindui dan menyayangimu selalu dan selamanya.......maafkn jga andai cite ku ini de wt ati sape2 trsinggung....:(

Saturday, June 18, 2011

Buat Dirimu Yang Ku Kasihi,Rindui,Sayangi.......

Buat dirinya yg sntiasa disayangi dan dikasihi,
khadirn dirimu mmbawa senyuman dlm hdupku
kdtgn mu mmberi sinar dlm hdup ku
dirimu mmbri kekuatan kpd ku 
utk trus mharungi khdupn ddnia ini
dirimu mmbuat diriku trasa bgitu bhrga
tiada ap yg dpt ku bls jasamu
hanya doa sja yg dpt ku hadiah kn
moga kebhgiaan dn keceriaan sntisa brada dsisi mu
hti ku sntisa ingin brada dsisi nya
hti ku amt sng biler bsma nya
diriku mghrp kn dirinya begitu jua
moga hbgn ini dpnjg kn jodoh
dikeklkn hgga ke akhr hyt kami
InsyaAllah..Amin Ya Rabbal Alamin  

Inilah kate2 atau pnghargaan yg ku trima drpd seseorg yg ak amt sayangi....maafkan daku kerna copy dr post yg tlh dibuat oleh nya.....daku trpkse melepskn pemergiannya smntra tk tujuan yg bek..thnks 4 evrythng buat dirinya yg ikhls menyayangi dan menerimaku,menyayangiku seadanya...."awak,jge diri elok2 kt sne,jge kshtan,ingt jnji kte,kngn dl awk bersma ngn ex awk hrp dlupakan ea,maafknlah andai daku telah memaksa diri mu melakukan sedemikian atau awk merasa dirimu dikongkong oleh ku ini..maafkn diriku ini yg hanya insan biasa ats segalanya..........ku sentiasa merindui dan menyayangimu syg...ku trtnggu2 ble lh dpt kte brtemu lagi.....biarlah rndu yg kte alami ini jd pngikat kasih antra kte berdua ye syg......sebak nye ase......:( "

prknln inilh yg mmbawa kami utk brtemu buat yg pertama kli..stlh membuat prbncgn dn perncngn rapi antara diriku dn diri nya,kmi brsetuju utk btemu pd tggl 30.5.2011..stu lg tarikh kermt telh kmi cipta bersama..kmi brsetuju utk brtemu di Kuala Trengganu,tmpt dmana dirinya bljr..ak agk rse bslh krn pada wktu itu adlh wktu 'final exm' bg dirinya..tp dirinya mmberi jminan dn kyakinan bhwa dirinya xkesh dgn keadaan ni,,alhamdulillah..sbgi tnda kngn utk 'first dte' kmi, diriku mmbawanya ke "sekayu waterfall" di trengganu..best sgt tmpt tu..tringin jgak la nk mndi..tp apkn daya,,sehelai bju je bwk..heheheh..antara tmpt2 mnrik yg kmi lwati adlh msjid kristal,msjid terapung,pantai batu buruk  dn waterfront..prtemuan kami selama 2 hri dirsa kn amat indah,,tiada kata seindah bicara yg dpt menghuraikan betapa diriku gembira disisinya,,dn alhmdulillah,,dirinya jga mrasakan ini adlh prtmuan trindh buat dirinya,,sbg tnda kngn, ak tlh mghadiah kn se1 buat diri nya,,sebentuk cincin